Veure Pensar Sentir
  • Inici
  • Sobre...
  • Cursos online
  • Blog
  • Formació
    • A escoles / En escuelas
    • Ambients a l'escola / Ambientes en la escuela
    • Pedagogia de la Llum / Pedagogía de la Luz
    • Mini Mons / Mini Mundos
    • Obrador de sorra / Obrador de arena
    • Arteatre / Arteatro
    • Disseny d'espais educatius / Diseño de espacios educativos
  • Agenda
  • Viatges / Viajes
  • Contacta
ES
CAT

Ambients de vida i aprenentatge a l'escola


L’ambient constitueix l’essència de l’escola, l’aire que s’hi respira. Parlar d’ambients va més enllà d’un enfocament diferent a nivell metodològic o d’un replantejament de l’espai físic de l’escola; es tradueix en el consens d’un grup de treball que camina cap a una imatge d’infant respectat en la seva integritat física, emocional, cognitiva, espiritual... cap a una mirada al seu cervell i els seus processos d’aprenentatge, ritmes i moments evolutius; cap a una revisió de l’actitud i rol de l’adult com a acompanyant de processos, com a observador i investigador; en definitiva, cap a una escola viscuda i sentida des del significat i l’autenticitat de l’ésser humà. Parlar d’ambients vol dir parlar de relacions. De les relacions amb un mateix, amb els altres, amb l’entorn i amb els materials. I com aquesta xarxa de relacions, basada en el principi de respecte, creen, generen i transformen a les persones i a l’entorn, segons els interessos i les necessitats latents. 
EN AQUESTA FORMACIÓ TROBARÀS...
  • ... bases teòriques, pedagògiques i psicològiques del fer ambients.
  • ... reflexions vers la mirada cap a la infància, l'escola i l'educació.
  • ... reflexions, transformacions i revisions del rol de l'adult com a acompanyant. 
  • ... una revisió de l'organització de l'espai com a element d'alt potencial en les relacions i els aprenentatges a l'escola. 
  • ... una introducció sobre les bases de l'observació i la documentació a l'escola. 
  • ... estratègies i recursos per a canviar la mirada i poder caminar cap als ambients. 
MATERIAL FORMATIU QUE S'ENTREGA:
  • Llibre Ambients de vida i d'aprenentatge a l'escola amb l'argumentació teòrica, recursos i bibliografia d'interés. 

Objectius

  • Generar un espai de reflexió i diàleg per a la construcció d’una mirada comuna sobre l’infant i l’escola. 
  • Conèixer i entendre les bases teòriques i pedagògiques de l’organització per ambients.
  • Reflexionar sobre les mirades i els camins a recórrer.
  • Realitzar un treball de revisió i reflexió sobre les pròpies pràctiques, mirades i maneres de veure, pensar i sentir.
  • Consensuar maneres de fer i establir punts d’acció comuns a l’equip.  
  • Reflexionar sobre l’organització de l’espai i els materials que es fan servir.
  • Construir un projecte de treball per ambients d’acord amb el projecte educatiu del centre i les necessitats de la comunitat.

Continguts

Bases teòriques, referents i introducció a la filosofia dels ambients
En aquest primer mòdul s’estableix el marc d’acció que orienta i contextualitza la filosofia dels ambients. Es revisen les idees de diferents autors que, al llarg de la història, han aportat el seu granet de sorra a la creació d’una imatge d’infant capaç, competent i ple de recursos i estratègies, mirada que guiarà la construcció del projecte d’ambients a l’escola.
 
L’equip de l’escola com impulsor de la transformació
Qualsevol procés de transformació requereix una revisió d’un mateix i de la pròpia tasca docent. És vital i fonamental pel canvi que hi hagi un treball personal, per créixer i per des-aprendre. En aquest mòdul es presenten eines i estratègies per a la transformació personal, respectant el moment de cadascú, sense judicis ni crítiques.
 
Concepte i imatge d’infància i principis de neuroeducació
No es pot establir una filosofia dels ambients si no hi ha una revisió de la imatge d’infant que habita l’escola, de les habilitats i estratègies que té i com es poden donar cabuda i, per suposat, com funciona el cervell i com es dóna l’aprenentatge.
 
La imatge de l’adult: acompanyar des del respecte
En el moment d’oferir espais per a la llibertat, és necessari revisar quin és el rol i el paper que l’adult desenvolupa, tant d’acompanyant, com d’observador, dinamitzador, guia i investigador. En aquest mòdul s’ofereixen eines de treball personal per arribar a fer un acompanyament respectuós.
 
Articulació d’un espai per a la infància i l’aprenentatge
En aquest mòdul s’estableixen les bases d’allò que l’espai escolar hauria de garantir a les diferents etapes. Es tracta d’una revisió al disseny d’espais educatius que donin resposta a les necessitats autèntiques, d’aprenentatge i de l’entorn de l’escola.
 
L’observació i la documentació com a eines d’avaluació
Un dels papers fonamentals de l’adult en la filosofia dels ambients, és fer-se investigador de processos i d’accions, detectar moments, provocar l’aprenentatge i respectar tempos. És necessari desenvolupar tècniques i estratègies d’observació per a obtenir evidències de processos; i conèixer la documentació per a donar-li forma i analitzar la informació recollida per tal de crear un mapa d’evolució de cada infant i dels diferents grups.
 
El projecte educatiu d’ambients
En aquest mòdul s’articula el currículum, el projecte pedagògic de centre i les necessitats i possibilitats de l’escola, l’entorn i l’equip per tal d’arribar a un projecte educatiu d’ambients.

    Vull més informació:

Enviar

Organització i realització

Per a realitzar aquesta formació, què necessites?
Ser un centre educatiu amb ganes de continuar millorant i transformant l'educació. També es pot fer en associacions, entitats o espais afins als principis educatius que es proposen.

Com s'organitza?

Posa't en contacte amb mi per donar-me a conèixer les vostres necessitats i interessos. Puc crear la vostra formació i pressupost a mida.

Volem més informació...
Podeu contactar amb mi a través del correu electrònic hola@verpensarsentir.es i tractaré la vostra sol·licitud. 

Formaciones

Diseñar espacios educativos (online)
​
Jugar con la luz (online)
En escuelas
Pedagogía de la luz
​
Juego con Mini Mundos
El Obrador de la Arena

Veure Pensar Sentir

Aviso legal
Política de privacidad
Política de cookies
Términos y condiciones

Subscribe

* indicates required

Seleccione todas las formas en que le gustaría recibir noticias de Veure Pensar Sentir:

Puede desuscribirse en cualquier momento haciendo clic en el enlace que aparece en el pie de página de nuestros correos electrónicos. Para obtener información sobre nuestras prácticas de privacidad, visite nuestro sitio web.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

© VEURE PENSAR SENTIR, 2017. ​TODOS LOS DERECHOS RESERVADOS
  • Inici
  • Sobre...
  • Cursos online
  • Blog
  • Formació
    • A escoles / En escuelas
    • Ambients a l'escola / Ambientes en la escuela
    • Pedagogia de la Llum / Pedagogía de la Luz
    • Mini Mons / Mini Mundos
    • Obrador de sorra / Obrador de arena
    • Arteatre / Arteatro
    • Disseny d'espais educatius / Diseño de espacios educativos
  • Agenda
  • Viatges / Viajes
  • Contacta